Lepljenje panela i konstrukcija

Lepljenje panela i konstrukcija za popravku karoserije

  • Kada god proces zavarivanja nije moguć ili nije poželjan, možete koristiti 3M proces za spajanje i popravku panela.

    Kada se prate uputstva proizvođača, ovaj proizvod može biti korišćen za povezivanje kože vrata, krovnih ploča, četvrtastih panela i kutija. 3M™ Lepak za spajanje panela obezbeđuje snagu spajanja, uz zaštitu od korozije. Poseduje doživotnu garanciju od korozije, ukoliko se koristi u skladu sa uputstvima kompanije 3M.

    3M™ lepak za spajanje panela nije namenjen spajanju delova na vozilu poput stubova, okvira ispod vrata i drugih okvirnih delova. Ukoliko se dvoumite da li je neki deo strukturalni, najbolje bi bilo da ga zavarite. Za strukturalne popravke razmislite o 3M™ Impact Resistant Strukturnom lepku.

Zavarivanje u odnosu na adhezivno lepljenje

Lepljenje panela i konstrukcija


  • Korak 1

    Korak 1

    Uklonite svu boju, rđu i kontaminaciju sa površine koja je za spajanje uz pomoć 3M™ Roloc™ Bristle ili Clean i Strip diskova.

  • Korak 2

    Korak 2

    Skinite sav metal, učvrstite deo i proverite da li je poravnat.

  • Korak 3

    Korak 3

    Očistiti sve oblasti koje su za spajanje sa 3M™ 08984 General Purpose čistačem lepka.

  • Korak 4

    Korak 4

    Postavite pakovanje sa lepkom na aplikator pištolja.Odvrnite otvarač lepka i istisnite potrebnu količinu. Pričvrstite mlaznicu za mešanje za pakovanje i zaključajte je.

  • Korak 5

    Korak 5

    Nanesite lepak na sve površine koje su za spajanje (sve metalne površine).

    Lepak za spajanje panela ima odlične mogućnosti zaštite od korozije i obezbeđuje odlično lepljenje materijala kao što su aluminijum, kalupi od lima (SMC), plastika ojačana vlaknima (FRP), čelik i drugo...

  • Korak 6

    Korak 6

    Očistite lepak (uz pomoć plastične četke) kako biste sprečili nastanak korozije.
  • Korak 7

    Korak 7

    Naneti dodatni lepak na zamenjeni panel ili unutrašnjost strukture.

  • Korak 8

    Korak 8

    Poprskajte 3M™ 50410 Weld Thru II premaz na sve površine koje treba zavariti.

  • Korak 9

    Korak 9

    Postavite panel u odgovarajući položaj.

  • Korak 10

    Korak 10

    Očistite lepak koji se “istisnuo napolje” kako biste zalepili spoljašnje strane šavova duž celih ivica panela.

  • Korak 11

    Korak 11

    Zavarite odgovarajuće oblasti. Možete krenuti sa varenjem čim je panel pričvršćen.

  • Korak 12

    Poprskajte unutrašnjost panela i zavarite ivice sa 3M™ 08901/ 08911 ili 08909/ 08919 Voskom za unutrašnjost šupljina.

  • Korak 13

    Korak 13

    Kleme možete ukloniti posle 4h na 23°C. Ukoliko je potrebno, kleme mogu ostati i duže. Vreme sušenja može biti ubrzano dodavanjem toplote (ne prelazite 120°C u roku od 45 minuta). Ostavite vozilo 24h da se suši pre nego što krenete da ga koristite.

IRSA – 3M™ strukturni lepak otporan na udarce


Kada god Vam je potreban pravi strukturni lepak za spajanje, IRSA PN07333 je proizvod koji tražite. Nekoliko OEM određuju ga za apsorpciju snage udarca, a može biti korišćen i za spajanje strukturnih delova. Obezbeđuje odlično spajanje čelika, kao i aluminijuma.

  • Korak 1

    Korak 1

    Očistite područje pomoću 3M™ VHB™ čistača površine ili 3M™ univerzalnog lepka za čišćenje 08984 koji se nanosi zajedno sa 3M™ profesionalnom krpom za čišćenje panela 34567 ili 3M™ mikrofiber krpom.

  • Korak 2

    Korak 2

    Uklonite prašinu, prajmer i boju sa površine koja treba biti spojena ili zavarena, uz pomoć 3M Grade 80 Roloc™ Brusnog diska / Coarse Scotch-Brite™ File Kaiša ili Diska za održavanje površine.

    Testirajte sve delove, uključujući zakovice i smanjite velike razmake između prirubnica kako biste osigurali lepljenje.

  • Korak 3

    Korak 3

    Uklonite deo sa vozila.

    • Sve oblasti koje su za elektrolučno zavarivanje (MIG) treba premazati 3M™ Weld-Thru II premazom (PN50410), u skladu sa uputstvima na konzervi. Na te oblasti ne treba stavljati lepak.
    • Oblasti koje treba zavariti uz pomoć Squeeze Type Resistance Spot Welding (STRSW) treba premazati 3M™ Impact Resistant strukturnim lepkom (PN07333). Premaze za varove ne treba nanositi na ove oblasti.
    • Oblasti koje treba pričvrstiti ekserima treba premazati 3M™ Impact Resistant strukturnim lepkom (PN07333). Premaze za varove ne treba nanositi na ove oblasti.
  • Korak 4

    Korak 4

    Namestite patronu lepka na aplikator pištolja, otvorite je i istisnite dovoljnu količinu proizvoda kako biste bili sigurni da su ova dela za spajanje pokrivena. Spojite 3M Mixing mlaznicu sa patronom i zaključajte kragnom koju ste dobili zajedno sa patronom. Istisnite malu količinu materijala kroz mlaznicu i uklonite ga.

  • Korak 5

    Korak 5

    Naneti dodatni lepak na metalnu površinu ili oba dela koja su za spajanje. Uz pomoć četke, očistite lepak kako biste obuhvatili celu metalnu površinu.

  • Korak 6

    Korak 6

    Nanesite lepak granulacije od 3 mm to 6 mm na JEDAN deo, centriran na prirubnicu (ili kao što je navedeno u uputstvima za Ručnu popravku automobila od sudara). Široke prirubnice ili prirubnice sa većim razmacima možda zahtevaju više lepka. Nanesite dovoljnu količinu kako biste bili sigurni da je sve zaptiveno kako treba.

  • Korak 7

    Delovi za spajanje ili pričvršćivanje zajedno sa svim OEM mehaničkim pričvršćivačima. „Iscedite” bilo koji lepak da zaptijete spoljni deo spoja duž zalepljenih ivica.

  • Korak 8

    Korak 8

    Nanesite Resistance Spot Welding na odgovarajuće oblasti, dok lepak još uvek nije suv. NE POKUŠAVAJTE elektrolučno zavarivanje (MIG) kroz lepak. Podesite eksere ili druge zakovice dok lepak i dalje nije suv,obično u roku od 2 sata od primene lepka.
     

    • Lepak: može biti zapaljiv. Držite elektrolučno zavarivanje (MIG) podalje od lepka, na minimalnom rastojanju od 50 mms. Kao i kod svih procesa zavarivanja, držite sve zapaljive stvari izvan domašaja, i uključite protivpožarni alarm.
    • Nanošenje Resistance Spot Welding kroz lepak koji i dalje nije suv je dozvoljeno.
  • Korak 9

    Korak 9

    Poprskajte unutrašnjost šupljine i bilo koje zavarene delove sa 3M™ Voskom za šupljine, u boji ili providnim.

  • Korak 10

    Korak 10

    Ukoliko su delovi samo spojeni, kleme mogu biti skinute posle 8h na 23°C.

      

    • Kleme ne treba skinuti ukoliko je temperatura ispod 23°C ili ukoliko postoji neki problem pri spajanju.
    • Vreme sušenja može se ubrzati dodavanjem brzine (maksimum 80°C za 30 minuta), ako se nanosi u roku od dva sata od nanošenja lepka.
    • Sa delova koji zahtevaju eksere ili STRSW, kleme mogu biti skinute odmah.

     

Ostavite da odstoji 24 sata na min. 23 °C pre nego što vratite vozilo na servisiranje.