U poslednjih 10 do 15 godina, tipovi čelika visoke izdržljivosti značajno su nadmašili upotrebu standardnog čelika i ostalog metalnog materijala. Takođe, upotreba lakih materijala, poput aluminijuma i kompozita, znatno je porasla.
U sklopu bilo kog savremenog automobila danas ćete pronaći delove koji su od visoko izdržljivog materijala, zajedno sa materijalom koji je naročito dizajniran da zaštiti putnike.
Korišćenje čelika visoke snage takođe omogućava smanjenu debljinu panela, a samim tim i smanjenu težinu auta, ali istovremeno održavajući visoke standarde sigurnosti.
Još jedna promena se dešava u načinu izgradnje automobila - usled novih materijala, pronaći ćete manje zavarenih mesta, ali više lepkova i zakovica, što takođe determiniše nove metode popravke, kao što je povećana upotreba lepkova i njihova kombinacija.
Rezultat promena po kojima se popravljaju savremeni automobili:
Čelik visoke izdržljivosti reaguje osetljivije na termički napon, a smanjena debljina panela zahteva preciznije metode brušenja, kako bi se sprečio gubitak strukturnog integriteta.
Procesi zavarivanja i brušenja u radionicama mogu biti podeljeni na nekoliko faza:
Dostupan je široki spektar lepkova dizajniranih za vetrobransko staklo, zadnje staklo i bočna stakla. Ukoliko se prati preporučeni proces zamene vetrobranskog stakla, lako se nanose 3M™ aplikatorima. Lepkovi dolaze u različitim veličinama, u kesicama ili dopunskim filterima, i dostupni su vreme vožnje od jednog, tri ili osam sati.
Kompanija 3M nudi raznovrsna rešenja za zaptivanje spojeva za Vaše zahteve za završnu obradu - kombinacija različitih aplikatora osigurava da brojne završnice mogu biti postignute kako bi bio dostignut OEM izgled. Bilo da je reč o standardnom zaptivanju, vlažnim ili procesima u spreju, 3M Vam nudi široku paletu izbora.
Gde god da kompletan postupak zavarivanja nije moguć ili nije poželjno da uklopite nestrukturnu zamenu dela, možete koristiti 3M proces za spajanje panela.
Kada god treba da koristite strukturalne lepkove za spajanje, 3M Strukturni lepkovi otporni na udarce jesu pravi izbor. Nekoliko proizvođača specijalizovali su ih za apsorpciju energije sile udara; ovaj lepak se može koristiti i na strukturalnim delovima.
3M™ Accuspray™ HGP pištolj pod pritiskom i PPS™ posude osetljive na pritisak dizajnirani su za premaze visoke viskoze kao što je unutrašnja zaštita, prajmere i stone chip premaze.
Sposobnošću da kontroliše debljinu i završnicu, sistem obezbeđuje minimalan gubitak produktivnosti i vremena, maksimizujući njihovu vrednost. Accuspray™ dizne / mlazni nastavci omogućavaju da se premazi primenjuju na različitim teksturama, što znači da možete iskombinovati nekoliko različitih OEM tekstura kako biste završili posao.
Sa svakodnevno evoluirajućim podlogama koje se koriste u konstruisanju automobila, organizaciji industrija i OEM, povećava se upotreba voska za sprečavanje nastanka korozije.
3M™ Vosak za unutrašnjost šupljina, u boji ili providan, jeste jednostavan i efikasan način za zaštitu od korozije, što je jedan od najbitnijih delova prilikom popravke automobila.